بلیط هواپیما، تورهای نمایشگاهی ، نمایشگاه های سراسر دنیا

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

بلیط هواپیما، تورهای نمایشگاهی ، نمایشگاه های سراسر دنیا

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

همه چیز درباره بلیط هواپیما

همه چیز درباره بلیط هواپیما

 

برای کسانی که سفر بخشی مهمی از زندگی آن هاست، چه این سفرها کاری باشد و چه سفرهای تفریحی،خرید بلیط هواپیما بخش مهمی از سفرهایشان را تشکیل می دهد. خوب مانند هر سفر دیگری سفرهای هوایی نیز مزایا و معایبی دارد. در این مبحث تلاش کرده ایم همه آن چیزی را که باید درباره یک سفر هوایی و بلیط هواپیما بدانید در اختیارتان قرار دهیم.

 

ticket-icon6 بلیط هواپیما

در اینجا از سیر تا پیاز بلیت هواپیما  و همه چیزهایی که باید در مورد آن بدانید را برای شما توضیح خواهیم داد.امیدواریم که با خواندن این مطالب بتوانید اطلاعات کافی و مورد نیازتان را بدست بیاورید.

   http://ticket365.info/%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7/%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7/

 

حتما شما هم این اصطلاحات بلیط سیستمی و بلیط چارتر رو درباره بلیط هواپیما شنیدید، اما منظور از این اصطلاحات چیست؟ و این بلیط های چه تفاوتی با هم دارند :

ticket-icon7بلیط سیستمی هواپیما : قیمت بلیط سیستمی ثابت است و از این به سه دسته تقسیم میشوند.

  • بزرگتر از 12 سال – بزرگسال (Adualt)
  • 2 تا 12 سال – کودک (Child)
  • کوچکتر از 2 سال -نوزاد (Infant)

بر اساس این تقسیم بندی ،به دسته 2 تا 12 سال که همان نوزادان هستند،50 درصد تخفیف تعلق می گیرد. قیمت بلیط سیستمی به طور ثابت بوده و قوانین ابطالش از پیش به تصویب سازمان هواپیمایی کشوری رسیده است.

در مورد بلیط هواپیما مسائل مختلفی وجود دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست از این موارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

 

ticket-icon7بلیط چارتر هواپیما : گاهی اتفاق می افتد که یک ارگان یا سازمان یا آژانس های هواپیمایی پیش از پرواز صندلی ها را رزرو می کنند.به همین خاطر نیز شرکت های هواپیمایی بر روی این بلیط ها تخفیفاتی به سازمان ها یا آژنس های چارترکننده می دهند. در عوض آژانس چارتر کننده مسئول تکمیل ظرفیت آنهاست. قیمت بلیط چارتر به صورت شناور بوده و در زمان های کم سفر با کاهش نرخ همراه است.

http://ticket365.info

ticket-icon6 قیمت بلیط هواپیما

همونطور که گفتیم ،اینکه بلیط هواپیما سیستمی باشه یا چارتری رو نرخ بلیط تاثیر گذاره، البته چیزهای دیگه ای هم هستن که قیمت بلیط هواپیما با توجه به اون ها تحت تاثیر قرار می گیرد. در زیر به چند مورد اشاره کردیم که با توجه به اون ها و رعایت برخی نکات میتونید بلیط هواپیما ارزان تهیه کنید.

http://ticket365.info/%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7/%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7/

ticket-icon7 انواع کلاس پروازی

در هواپیما و در ایرلاین های مختلف انواع کلاس پروازی وجود دارد، در زیر به ذکر آن ها پرداخته ایم.

 

star2 درجه یک : فرست کلاس – first class یا همان F : گران ترین و راحت ترین صندلی های موجود در هواپیما هستند.

star2 درجه تجاری : کلاس تجاری – bisinusse class یا همان C : از کیفیت بالایی برخوردار هستند و معمولا توسط مسافرهای تجاری خریده می شوند.

star2 درجه اقتصادی : کلاس اکونومی – economy class یا همان Y : بیشتر صندلی های هواپیما از این نوع هستند و بیشتر توسط مسافرهایی که سفرهای تفریحی می روند خریده می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید مطالب زیر را مطالعه کنید.

ticket-icon7 زمان خرید بلیط هواپیما

نکاتی هم درباره زمان خرید بلیط هواپیما هست که کمک می کند که بلیط هواپیما را با قیمت بهتری تهیه کنید. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد رزرو بلیط هواپیما مدتی پیش از سفر است.

 

ticket-icon7 بلیط دقیقه نود

مطمئنا شما هم این اصطلاحات را شنیده اید “تور دقیقه نود” ،”تور لحظه آخری” همین عبارت درباره بلیط نیز به کار می رود به عبارتی زمانیکه بلیط های یک شرکت هواپیمایی به فروش نرفته باشد، بعضی ایرلاین ها بلیط ها را با قیمت بسیار پایین به مسافران عرضه می کنند.بنابراین اصطلاح بلیط لحظه آخری بخاطر این موضوع است.

 

ticket-icon7 ایرلاین لوکاست

برخی ایرلاین ها بعنوان ایرلاین لوکاست شهرت دارند، از معروفترین ایرلاین های لوکاست میتوان به ایرلاین پگاسوس اشاره کرد. این ایرلاین ها با کاهش هزینه های پذیرایی مسافران و کاهش برخی هزینه های دیگر هزینه بلیط هواپیما را کاهش می دهند.

http://ticket365.info

ticket-icon7 تخفیف بلیط هواپیما

گاهی اوقات تحت شرایطی میتوان بلیط هواپیما را با قیمت کمتری خریداری کرد، چند مورد از این شرایط در زیر دکر شده است. تمامی افراد زیر با ارائه مدارکی که گفته می شود، می توانند در پروازهای داخلی 50 درصد تخفیف بگیرند:

tick2 خانواده های شهدا، اسرا و مفقودان شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان (مدارک لازم : معرفی نامه بنیاد شهید و یا تصویر کارت شناسایی از این نهاد.) توجه داشته باشید که  جانبازان جنگ تحمیلی تنها به همراه یک همسفر شامل این تخفیف می شوند.

tick2 معلولان (مدارک لازم : معرفی نامه سازمان بهزیستی یا کارت معلولیت معتبر.) فقط فرد معلول شامل این تخفیف می شود نه همراهان.

tick2 کارکنان سازمان هواپیمایی کشوری (مدارک لازم : معرفی نامه از سازمان هواپیمایی کشوری.) این تخفیف تنها برای خود کارمند و تنها یک بار در سال ارائه می شود.

tick2نمایندگان مجلس شورای اسلامی (مدارک لازم : کارت شناسایی معتبر.) تخفیف نمایندگان تنها در مسیر بین تهران و استان حوزه انتخابیه نماینده اعمال می شود.

در این قسمت هم مطلب متنوعی درباره بلیط هواپیما و نرخ بلیط هواپیما برای شما قرار دادیم، که امیدواریم با مطالعه آن ها اطلاعات مفیدی بدست بیارید.

حتما شما هم در جریان آزادسازی نرخ بلیط هواپیما قرار دارید، در این طرح قرار شد که شرکت های هواپیمایی با توجه به خدمات و امکاناتی که برای مسافران فراهم می کند و داشتن استاندارهای بین المللی قیمت بلیط هواپیما را تعیین کنند.بعد از مدتی اعتراض هایی صورت گرفت که این طرح باعث افزایش قیمت بلیط هواپیما شده، مسئولین بر این عقیده اند که اینکار فقط باری ایجاد رقابت در میان شرکت های هواپیمایی و دریافت خدمات بهتر توط مشتریان است. ما هم امیدواریم کار نظارت بر این طرح به درستی انجام بشه و دیگه روز به روز شاهد افزایش نرخ بلیط هواپیما نباشیم.

http://ticket365.info/%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7/%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7/

ticket-icon6 خرید بلیط هواپیما

این روزها به راحتی میتونید برا سفر خود بلیط هواپیما تهیه کنید. اط 2 طریق میتوانید بلیط هواپیمای خود را خریداری نمایید.

  • خرید بلیط آنلاین
  • خرید بلیط حضوری با تلفنی

برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما میتوانید به سایت های مختلف مراجه کنید. خیلی سایت ها این امکان رو فراهم کردن که بتونید بلیط سفر داخلیتون رو خودتون تهیه کنید. البته حتما به معتبر بودن سایت ها و آزانس های هواپیمایی ارائه دهنده خرید آنلاین بلیط هواپیما توجه کنید. برای سفرهای خارجی هم که میتوانید با تماس با آژانس های هواپیمایی و ایرلاین های مورد نظر و یا با مراجعه حضوری برای خرید بلیط هواپیما و یا رزرو بلیط هوپیما اقدام نمایید.

http://ticket365.info

 

ticket-icon6 میزان بار در سفر هوایی

میزان بار در سفرهای هوایی را با توجه به مقصد نهایی سفرتان،به دو روش وزنی و تعدادی پذیرش می شود. در مسیرهای آمریکا و کانادا چمدان به روش بسته ای و در سایر مسیرها به صورت وزنی محاسبه می شود همچنین تعداد چمدانی که مجاز هستید حمل کنید براساس رده های مختلف پروازی متفاوت است. میزان دقیق بار مجاز در بلیت شما ذکر می شود. در پروازهای داخلی میزان بار مجاز 20 کیلوگرم است.

توجه داشته باشید :

اگر چمدان تان گم شد به امور جامه دان شرکت هواپیمایی پروازتان، مستقر در سالن ورودی فرودگاه مراجعه کنید و با پر کردن برگه ها و فرم های مخصوص برگه «اطلاعات و مشخصات اثاثیه تحویل نشده به مسافر» را تحویل بگیرید که حاوی یک شماره پیگیری برای پیدا کردن و ردیابی وسایل تان است.

http://ticket365.info/%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7/%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7/

 

ticket-icon6 شرایط پس دادن بلیط

توجه داشته باشید که معمولا بلیط هایی که از اجاره کننده ها (چارتر کننده ها) خریداری می شود، قابل استرداد نیست. هر چند این موضوع چندان قانونی نیست، ولی اجاره کننده ها بخاطر هزینه هایی که کرده اند، از پس گرفتن بلیط سر باز می زنند.

برای بلیط های سیستمی معمولا با کسر مبلغی از قیمت بلیط با توجه به زمانیکه به پرواز مانده، بقیه مبلغ را به مسافر استرداد می شود. البته ممکن است بخواهید زمان بلیط را تغییر دهید که اینکار هم با پرداخت هزینه هایی امکان پذیر است.

 

مبلغ خسارت لغو یا تغییر زمان پرواز طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری بر این اساس محاسبه می شود.

  • تا ساعت 12 ظهر سه روز قبل از پرواز پنج درصد
  • تا ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز 10 درصد
  • تا 30 دقیقه قبل از پرواز 30 درصد
  • از 30 دقیقه قبل از پرواز تا بعد از پرواز 50 درصد

  با ما تماس بگیرید.

777 744 88

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.