بلیط هواپیما، تورهای نمایشگاهی ، نمایشگاه های سراسر دنیا

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

بلیط هواپیما، تورهای نمایشگاهی ، نمایشگاه های سراسر دنیا

کاملترین تورهای مسافری و اطلاعات گردشگری

پاکسازی، راهکار جدید هند برای جذب گردشگر

onvan پاکسازی، راهکار جدید هند برای جذب گردشگر onvan پاکسازی، راهکار جدید هند برای جذب گردشگر مقاصد برتر گردشگری هند با هدف جذب بیشتر گردشگر پاکسازی می شوند. دولت هند با هدف جذب بیشتر گردشگر در قالب برنامه ای ۳ساله جاذبه های برتر گردشگری این کشور را از آلودگی های محیطی پاک می کند. به گزارش ایسنا به نقل از برناما، در قالب این طرح، مقاصد برتر گردشگری هند که بیشتر آنها آثار تاریخی ارزشمندی هستند، از آلودگی‌های محیطی پاک می‌شوند. آلودگی‌های محیطی حاصل از فعالیت چند کارخانه و معدن در نزدیکی تاج‌محل باعث شده در سال‌های اخیر علاوه‌بر تغییر رنگ بخش‌هایی از پوشش مرمرین سفید این بنا به زرد‌، ذرات ریز روغن نیز در بخش‌هایی از نمای آن وجود داشته باشد. کارشناسان هدف از اجرای این طرح را ارائه تصویر جدیدی از صنعت گردشگری هند اعلام کرده‌اند که در ماه‌های گذشته به‌دلیل وقوع حوادثی ازجمله تجاوز به چند گردشگر زن صدمات زیادی به آن وارد شده است. در قالب این طرح علاوه‌بر مناره قوتاب و تاج‌محل که پروژه پاکسازی آنها در حال اجراست، مجموعه تاریخی غارهای «اللورا و الفانتا»، «قلعه سرخ» و «قلعه گاکوندا» نیز که همگی از جاذبه‌های برتر گردشگری هند محسوب می‌شوند، از آلودگی‌های محیطی پاک می‌شوند. هند در سال 2012 میزبان نزدیک به 33میلیون گردشگر بود که این امر درآمدی بیش از 6 میلیارد دلار را برای اقتصاد این کشور به‌همراه داشت." "

ایران نایب رئیس مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی شد

onvan ایران نایب رئیس مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی شد onvan ایران نایب رئیس مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی شد همشهری آنلاین: در بیستمین مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد، ایران نایب رئیس این مجمع عمومی شد. به گزارش فارس، بیستمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد UNWTO در ویکتوریافالز به میزبانی مشترک کشورهای زامبیا و زیمبابوه با حضور هیات‌های عالی رتبه بیش از 160 کشور جهان از جمله هیاتی از جمهوری اسلامی ایران، آغاز به کار کرد. در این اجلاس که با حضور عالی‌ترین مقام سازمان تخصصی بین‌المللی گردشگری UNWTO برگزار می‌شود خط مشی‌های کلان صنعت گردشگری در سطح جهانی تبیین شده و برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ای در صنعت گردشگری از طریق 9 کمیته تخصصی پیگیری می‌شود. در جلسه روز نخست مجمع عمومی، جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رئیس مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد UNWTO برگزیده شد و عضویت کشورمان در شورای اجرایی و کمیته بررسی عضویت اعضای وابسته برای سال‌های 2014 تا 2017 به تصویب رسید. در نخستین روز اجلاس بیستم مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی، سند برنامه و بودجه این سازمان که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران نیز قرار گرفته بود، به تصویب رسید. بر طبق این گزارش، در حاشیه این اجلاس، هیات رسمی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران با طالب ریفایی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد UNWTO دیدار کردند، در این دیدار دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد، ضمن تبریک انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری برای تداوم همکاری و مشارکت کشورمان در سازمان جهانی جهانگردی ابراز امیدواری کرد. هیات اعزامی سازمان میراث فرهنگی همچنین در دیدار با والتر امزمبی، وزیر گردشگری زیمبابوه، پیام نجفی، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان را به وی ابلاغ و درخصوص تحولات جدید، توضیحاتی ارائه دادند. یادآور می‌شود در این دیدار وزیر گردشگری زیمبابوه ضمن اشاره به دو سفر خود به جمهوری اسلامی ایران به موضوعاتی همچون امکان لغو روادید در جزیره کیش ، صدور روادید 15 روزه در فرودگاه‌های بین‌المللی ایران و توسعه بیش از پیش روابط گردشگری میان ایران و زیمبابوه با هیات ایرانی گفتگو کرد." "

مقبره‌ای تاریخی با نوشته‌های ایرانی در اندونزی کشف شده است

onvan مقبره‌ای تاریخی با نوشته‌های ایرانی در اندونزی کشف شده است onvan مقبره‌ای تاریخی با نوشته‌های ایرانی در اندونزی کشف شده است سفیر اندونزی در تهران به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی آن کشور در ایران به همشهری گفت: سبک زندگی در کشورهای توسعه یافته براساس فردگرایی است و روابط نزدیک جایی ندارد اما در ایران نیز مانند اندونزی هنوز روابط بین مردم وجود دارد و اینجا می توان جریان زندگی را مانند اندونزی لمس کرد. سفیر اندونزی در تهران: دیان ویرنجوریت تهران و جاکارتا را 2 کلانشهر شبیه به یکدیگر خواند و افزود: ایرانی‌ها مانند اندونزیایی‌ها بسیار مهمان نواز، باصفا و صمیمی هستند که البته این فرهنگ در میان روستاییان بیشتر مشاهده می‌شود. سفیر اندونزی در تهران با اشاره به تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی میان 2 کشور ایران و اندونزی گفت: ایران بزرگ‌ترین کشور شیعه و اندونزی نیز بزرگ‌ترین کشور با مذهب اهل تسنن در جهان است ولی آداب و رسوم 2 کشور چندان با یکدیگر متفاوت نیست. دیان ویرنجوریت که به مناسبت هفته فرهنگی اندونزی در تهران با همشهری سخن می‌گفت، افزود: در اندونزی نیز مانند ایران برای مراسم وفات عزیزان مراسم روز اول، سوم و چهلم وجود دارد.وی افزود: در اندونزی مردم با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف زندگی می‌کنند و می‌توان گفت در مقایسه با ایران تنها در نوع پوشش و نوع تفریحات و سرگرمی‌ها تفاوت‌هایی بین 2 کشور وجود دارد. سفیر اندونزی در تهران با تأکید بر اینکه ایرانی‌ها و اندونزیایی‌ها هنوز شناخت چندانی از یکدیگر ندارند، گفت: وقتی در ایران سفر می‌کنم مردم می‌پرسند مالزیایی هستم؟ درحالی‌که مالزی در مقابل کشور من، کشور کوچکی است. اغلب مردم بالی را می‌شناسند. آنها می‌پرسند آیا بالی به کشور شما نزدیک است؟ همین سؤال‌ها باعث شد که هدف اصلی من در ایران، شناساندن مردم 2 کشور به یکدیگر باشد. چون ایرانی‌ها و اندونزیایی‌ها تشابهات فرهنگی و آداب و رسوم مشترک زیادی با یکدیگر دارند. دیان ویرنجوریت با اشاره به سالگرد استقلال اندونزی در 17آگوست هر سال و مصادف شدن سالگرد این سال از استقلال اندونزی با شروع به‌کار رئیس‌جمهور جدید در ایران با ابراز امیدواری نسبت به ارتقای روابط دوجانبه ایران و اندونزی در آینده گفت: اگرچه هر دو کشور از سال 1950روابط دیپلماتیک خود را شروع کردند ولی به اعتقاد من تاریخچه روابط بین 2 کشور به دوره‌های تاریخی گذشته بازمی‌گردد؛ به‌عنوان مثال در سال‌های اخیر در اندونزی مقبره‌ای مربوط به هزاران سال قبل یافت شده که روی آن نوشته‌های ایرانی به چشم می‌خورد و نشان‌دهنده وجود ارتباط بین 2 کشور از هزاران سال پیش است. سفیر اندونزی در تهران با تأکید بر علاقه‌اش برای گشت و‌گذار در شهر تهران و آشنایی با فرهنگ جامعه ایرانی افزود: اتفاقات ساده همیشه من را جذب می‌کند. یک مغازه محلی یا دستفروش ساده می‌تواند برای من جذاب باشد. بعضی وقت‌ها که از کارهای سفارتخانه خسته می‌شوم دلم می‌خواهد از آنجا بیرون بیایم و به رستوران یا کافی‌شاپی بروم و اگر فرصت داشته باشم شهر تهران را کشف و شهود کنم. سفیر اندونزی در تهران با تأکید بر اینکه زندگی یک دیپلمات هم شبیه به همه مردم است گفت: دیپلمات‌ها هم همان کارهایی را می‌کنند که سایر مردم انجام می‌دهند." "

سرگردانی گردشگران در وب‌سایت‌های تنبل!

onvan سرگردانی گردشگران در وب‌سایت‌های تنبل! onvan سرگردانی گردشگران در وب‌سایت‌های تنبل! همشهری آنلاین: نتایج یک پژوهش نشان می دهد که با وجود این که گردشگران ایرانی علاقه ی زیادی به استفاده از خدمات اینترنتی وب سایت های گردشگری دارند، ولی این وب سایت ها قادر نیستند نیازهای مخاطبان شان را برطرف کنند. به گزارش ایسنا، به‌دنبال روند روبه رشد استفاده از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، یکی از بخش‌هایی که با استفاده از پتانسیل‌های این فن‌آوری به اشاعه و تکمیل فعالیت‌های حوزه‌ی خود می‌پردازد، بخش گردشگری است. امروزه، وب‌سایت‌های گردشگری متعددی فعالیت می‌کنند که هریک به‌نحوی داعیه‌ی ارائه‌ی اطلاعات و خدمات را به گردشگران دارند، ولی باید بررسی شود که این سایت‌ها چقدر در جذب و برطرف کردن نیازهای کاربران‌شان موفق هستند؟ در همین راستا، پژوهشی در دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران انجام شده که به مطالعه‌ی میزان رضایت کاربران از ارائه‌ی خدمات و اطلاعات وب‌سایت‌های گردشگری پرداخته است. این پژوهش که در قالب یک پایان‌نامه‌ی دانشجویی است، با بررسی 100 گردشگر کاربر وب‌سایت‌های گردشگری و جست‌وجوی پنج متخصص این حوزه انجام شده است. گرایش گردشگران به استفاده از خدمات اینترنتی نتایج بررسی‌های این پژوهش نشان می‌دهد که ارزان بودن هزینه‌ی استفاده از اینترنت و آمار بالای کاربران آن در ایران موجب شده است که استفاده از این فن‌آوری در بخش گردشگری نیز طرف‌دار بسیاری پیدا کند. ارائه‌دهندگان خدمات گردشگری نیز از این فرصت استفاده می‌کنند و با راه‌اندازی وب‌سایت‌های گردشگری تلاش دارند به نیاز کاربران پاسخ بگویند و از این طریق، ضمن کاربردی کردن استفاده از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی گردشگری، با شناسایی و هدف قرار دادن این بازار، کسب و کار خود را رونق بخشند. بنگاه‌های کوچک، ذی‌نفعان وب‌سایت‌های گردشگری نتایج بررسی‌های این پژوهش حاکی از آن است که اصلی‌ترین ذی‌نفعان وب‌سایت‌های گردشگری، بنگاه‌های کوچک هستند، زیرا این وب‌سایت‌ها از یک‌سو موجب حل شدن برخی مشکلات فنی بنگاه‌های کوچک و کاهش هزینه‌های آن‌ها از طریق اتصال‌شان به بنگاه‌های بزرگ می‌شوند و از سوی دیگر، این فرصت را می‌یابند تا به‌صورت مجزا از سازمان‌های بزرگ، فرصت حضور داشته باشند. در نتیجه‌ی بحثی که مطرح شد، می‌توان گفت با توجه به این‌که منفعت اصلی اینترنتی شدن ارائه‌ی خدمات بخش گردشگری نصیب بنگاه‌های کوچک می‌شود، سازمان‌های بزرگ نیز چاره‌ای به‌جز پیوستن به این جریان ندارند، زیرا با وجود روند روبه رشد به‌کارگیری فن‌آوری اینترنتی در گردشگری، با خطر حذف روبه‌رو می‌شوند. همچنین نتایج بررسی‌های این مطالعه نشان می‌دهد که گردشگران اینترنت را منبعی برای کسب اطلاعات مورد نیاز برای برنامه‌ریزی سفرشان می‌دانند و از وب‌سایت‌ و وبلاگ‌های گردشگری انتظار دارند به ارائه‌ی خدمات مناسب و اطلاعات بی‌نقص همراه استفاده از روش‌های خاص و تازه بپردازند؛ ولی نتایج این پژوهش تأکید دارد که وب‌سایت‌های گردشگری غالبا نیازهای افراد را تأمین نمی‌کنند. اعضای جامعه‌ی آماری این پژوهش معتقد بودند که فعالیت‌های وب‌سایت‌های گردشگری، غیرخلاقانه است و ارائه‌دهندگان خدمات گردشگری به‌صورت اینترنتی نیز دقیقا مشابه آژانس‌های مسافرتی به ارائه‌ی خدمات می‌پردازند و همان ایده‌های کلیشه‌یی سفر که در دنیای واقعی قابل مشاهده است، در وب‌سایت‌های گردشگری نیز دیده می‌شود. بیشتر افراد نیز بر این باور بودند که به‌لحاظ کیفیت نیز خدمات ارائه‌شده در این وب‌سایت‌ها ضعیف است و بیشتر اطلاعات این وب‌سایت‌ها کپی و ناقص منتشر می‌شوند. نظرات گردشگران مورد توجه قرار گیرد نتایج بررسی‌های این پژوهش مشخص کرد، نبودن تحلیل و نشناختن بازار هدف یکی از دلایل اصلی ارائه‌ی اطلاعات و خدمات، بدون در نظر گرفتن نیاز مخاطبان است. بنابراین وب‌سایت‌هایی که با کاربران‌شان در ارتباط هستند، به نیازهای آن‌ها توجه می‌کنند و عملکرد بهتری دارند. بنابر این پژوهش، یکی از راه‌های ارتباطی بین کاربران و وب‌سایت‌های گردشگری، دریافت نقدها و نظرات گردشگران در بخش تبادل نظرات وب‌سایت‌ها است. مطالعه‌ی نظر کاربران در وب‌سایت‌های گردشگری موجب می‌شود که ارائه‌دهندگان خدمات، دانش بیشتری از تجارب و ادراک گردشگران به‌دست آورند و بتوانند بازار گردشگری را تحلیل کنند؛ ولی این بخش نیز در وب‌سایت‌های گردشگری ایرانی کمتر به‌چشم می‌خورد. سفر، چرخه‌ای از خدمات مکمل است نتایج بررسی‌های این پژوهش حاکی از آن است که سفر، چرخه‌ای از خدمات مکمل است و گردشگران برای به سفر رفتن، به اطلاعاتی درباره‌ی همه‌ی اجزای این چرخه نیاز دارند. از طرف دیگر، ارائه‌ی همه‌ی این اطلاعات، با کیفیت مناسب برای وب‌سایت‌های گردشگری کاری دشوار است. بنابراین همکاری بین ارائه‌دهندگان خدمات در همه‌ی بخش‌های ارائه‌ی خدمات به مسافران توصیه می‌شود. بنابر آنچه گفته شد، وب‌سایت‌های گردشگری برای کاربران خود می‌توانند به معرفی شرکت‌های حمل و نقل و هتل‌های مناسب در مکان‌های مختلف بپردازند و این احساس مثبت را در کاربران ایجاد کنند که وب‌سایت مورد مطالعه‌شان به نیازهای‌شان توجه می‌کند. به نیازهای گردشگران خاص رسیدگی نمی‌شود نتایج این پژوهش نشان می‌دهد، یکی از بخش‌هایی که چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، علایق مورد نظر آن دسته از گردشگرانی است که به‌دنبال موضوعات خاص در سفر هستند؛ مکان‌های ادبی، آثار باستانی ، طبیعت‌گردی، تماشای صنایع دستی محلی و ... مواردی هستند که در صورت مطرح شدن و گسترش یافتن، مورد استقبال کاربران خاص قرار می‌گیرند. این نوع گردشگری در ابتدا ممکن است به کاربران خاصی محدود باشد، ولی با ارائه‌ی خدمات با کیفیت، این بخش نیز می‌تواند رشد و توسعه پیدا کند. وب‌سایت‌های گردشگری ضعیف عمل می‌کنند همچنین در جریان استفاده از بخش‌هایی مانند رزرو یا خرید بلیت در وب‌سایت‌ها، با مسائلی مانند بروز مشکلات تکنیکی و روشن و قابل اعتماد نبودن رویه‌ی کار مواجه می‌شویم که نشان‌دهنده‌ی ضعف بعضی از این وب‌سایت‌ها در ایفای نقش هستند. بخش خصوصی موفق‌تر از بخش دولتی نتایج این پژوهش تأکید می‌کند که سطح کیفیت وب‌سایت‌های دولتی نسبت به وب‌سایت‌های خصوصی پایین‌تر است؛ ورود به وب‌سایت‌های دولتی ما را به این نتیجه می‌رساند که گردانندگان این وب‌سایت‌ها هیچ هدفی از راه‌اندازی آن، به‌جز داشتن آدرس اینترنتی و فضایی به‌عنوان «وب‌سایت» مطابق با آنچه امروزه مرسوم است، ندارند؛ ولی وب‌سایت‌های بخش خصوصی با وجود داشتن برخی کاستی‌ها، اغلب هدفی تجاری یا غیرتجاری را دنبال می‌کنند. مطالعه دیگران، راه بهبود سایت‌های گردشگری گرچه کاربران فضای مجازی در حوزه‌ی گردشگری ایران از آگاهی قابل قبولی نسبت به فرصت‌های استفاده از اینترنت برای امور مربوط به سفر برخوردارند و به استفاده از این فن‌آوری علاقه‌مندند، ولی نیازهای آن‌ها در این وب‌سایت‌ها برطرف نمی‌شود و سطح کیفیت ارائه‌ی خدمات در این وب‌سایت‌ها بسیار پایین‌تر از آن است که کاربران طلب می‌کنند. بنابر نظر سازمان جهانی جهانگردی (در سال 2008 میلادی) توصیه می‌شود که وب‌سایت‌های گردشگری از روش «ارزیابی عملکرد و ارتقای آن از طریق الگوبرداری» که یکی از 10 کلید موفقیت در بازاریابی الکترونیک است، به مطالعه و بررسی نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات وب‌سایت‌های گردشگری موفق دنیا بپردازند تا از این طریق، راهکارهای جذب مخاطب و ارائه‌ی اطلاعات مناسب به مخاطبان را فراگیرند. براساس این گزارش، این پژوهش حاصل پایان‌نامه‌ی نعیمه لشکری به راهنمایی دکتر پویا علاءالدینی و مشاوره‌ی دکتر حمید عبداللهیان است." "

ایران در صدر مسابقه گردشگری دنیا

onvan ایران در صدر مسابقه گردشگری دنیا onvan ایران در صدر مسابقه گردشگری دنیا مردم جهان با رأی به پوسترهای گردشگری کشورهای عضو UNWTO (سازمان جهانی جهانگردی) ایران را در صدر کشورهای دنیا قرار دادند. به گزارش اسلامیک مدیا به نقل از فارس، ""منوچهر جهانیان""، معاون گردشگری کشور گفت: سازمان جهانی جهانگردی مسابقه پوستر گردشگری برگزار کرده است که بخشی از داوری این مسابقه بر عهده مردم کشورهای جهان است. وی در ادامه افزود:‌ این مسابقه مربوط به پوسترهای گردشگری کشورهای عضو سازمان جهانی جهانگردی است که ایران نیز با پوستر « ایران؛ دروازه ملل» در این مسابقه شرکت کرد و مردم جهان بیشترین رأی را به پوستر ایران دادند که بر اساس نتایج اعلام شده، ایران، رتبه نخست را به دست آورد." "